تجلیل از اول ماه می در ونکوورکانادا
امان معاشر، خبرنگار آزاد امان معاشر، خبرنگار آزاد

اول ماه می روز هبستگی بین المللی کارگران جهان طی محافل شانداری در شهر ونکوور گرامی داشته شد.

در محفل که به این مناسبت از طرف نمایندگان زحمتکشان بیش از پانزده کشور در (داون توان)مرکز ونکوور بزرگ ترتیب یاقته بود . سخنرانان هر کدام طی صحبت های جداگانه  اول ماه مه روز همبستگي بين المللي طبقه کارگر را روز اعتراض جهاني کارگران به فقر و فلاکت و نابرابري دانسته چارۀ اصلی رنجبران را در وحدت و تشکیلات دانستند.

طبق یک خبر دیگر نمایندگان کشور های فارسی زبان  در طی گرد همایی علحیده  در (NORTH VANCOUVER  ) یکجا شده با شعار های اعتراض گونه، با اعلام خشم و انزجار از مصائب زیاد نظام سرمایداری که بر طبقۀ کارگر روا میدارند ، دنیایی فارغ از استسمار فرد از فرد را آرزو نمودند.

 در این محفل شعار های : ما خواهان تقسیم ثروت هستیم نه فقر،علیۀ  فقر متحد شویم، کار گران جهان متحد شوید. روی دیوار ها نصب نموده بودند و فضای محفل  شور وشعف انقلابی توام بود .

 در این محفل پیام تبریکیۀ کمیتۀ موقت حزب دموکراتیک خلق افغانستان در برتش کلمبیا به مناسبت اول ماه می، روز همبستگی بین المللی کارگران سراسر جهان به حاضرین قرائت گردید.

 اشترا کننده گان صحبت های تحلیلی  و علمی همدیگر را شنیده با کف زدنهای ممتد  استقبال  می نمودند ،علیرغم اینکه  بخشی از نقاطع نظر از همدیگر متفاوت  بود  در مجمو ع آنها را انترناسیونا لیستی می دانستند .

قرار یک خبر دیگر نمایندگان طبقه زحمتکشان جهان  صبح امروز  بر مجسمۀ ولادیمیر ایلیچ لنین در ناحیۀ رچماند ولایت برتش کلمیا اکلیل  های گل گذاشتند.

مجسمۀ لنین در ناحیه رچماند یکی از بزرگترین مجسمۀ  لینین در جهان است که در ساحۀ هفده متر مکعب در آستانۀ برگزاری المپیک جهانی 2010 ساخته ، و از آن پرده بر داشته شده بود  .

 

 


May 3rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها